PERTANDINGAN BATTLEBOT PERINGKAT SK KUALA BERANG

         Pada  6 Mac 2012, seawal jam 8.30 pagi, satu Kumpulan Petugas PINTAR Battlebot telah hadir ke SK Kuala Berang bagi satu Pertandingan Battlebot peringkat sekolah. Ini merupakan kali ke tiga tahun berturut-turut pasukan ini menganjurkan pertandingan sebegini.
            
          Sebelum pertandingan, pasukan petugas ini akan menerangkan dan mengajar peserta-peserta untuk memasang komponen ’Battlebot’ sebelum bertanding dengan peserta-peserta. Pada tahun ini, seramai 32 orang peserta menyertainya yang terdiri daripada murid-murid tahun 5 lelaki dan perempuan. Satu pasukan terdiri daripada 2 orang murid  dan pasukan itu dipilih sendiri oleh murid-murid. Mereka yang terpilih akan mewakili sekolah ke peringkat Zon Timur dan seterusnya ke peringkat kebangsaan. Pada tahun 2011, SK Kuala Berang hanya mampu ke peringkat separuh akhir diperingkat Kebangsaan yang berlangsung di Shah Alam. Menurut Pengurus pasukan, Encik Rafie Abdul Manan dan  Pen. Pengurus, Encik Rizal Salleh, mereka akan berusaha untuk melayakkan diri ke peringkat Kebangsaan tersebut.


Pertugas pertandingan Battlebot sedang memberi tunjukajar kepada 
peserta-peserta SK Kuala Berang.



Para peserta yang mengambil bahagian sedang mendengar penerang dari pertugas sebelum mereka memasang ‘Battlebot’.



Antara komponen ‘Battlebot’ yang akan dipasang oleh peserta 
sebelum bertempur sesama mereka.




Medan Pertarungan antara 2 buah ‘Battlebot”. Pemenang dikira apabila salah satu kenderaan Robot itu terkeluar dari medan pertarungan dan ada diantaranya terlerai komponennya.




Pertarungan berlangsung……2 buah Battlebot beradu kekuatan…

No comments: