PENGUMUMAN KEPUTUSAN UPSR

Tarikh 19 November 2012 dinanti dengan penuh debar bukan sahaja oleh semua calon UPSR SK Kuala Berang tetapi juga oleh semua guru SK Kuala Berang.  Semua tertanya-tanya dengan keputusan yang bakal diperoleh oleh SK Kuala Berang.
Jam 9.15 pagi, sewaktu Guru Besar tiba dari Pejabat Pelajaran Daerah, senyuman lega mula terukir di wajah guru-guru apabila keputusan akhirnya menjawab segala teka-teki.  2012 menyaksikan keputusan yang terbaik dalam sejarah UPSR SK Kuala Berang apabila SKKB telah berjaya mencatatkan keputusan seperti berikut :

                            5A           :  19 orang ( 36.54% )
                            GPS        :  1.37
                            LSMP     :  100%

Keputusan ini juga telah menempatkan SK Kuala Berang di tangga keempat peringkat daerah Hulu Terengganu dan tempat kelima peringkat negeri Terengganu Darul Iman.
Slip keputusan telah diserahkan kepada semua calon UPSR 2012 oleh Encik Baharu bin Abdul Ghani, YDP PIBG dalam satu majlis ringkas yang diadakan di dewan sekolah.  Setelah selesai penyampaian slip keputusan dan hadiah kepada calon-calon yang telah berjaya mendapat 5A, sesi bergambar telah diadakan.
Tahniah kepada semua yang berjaya dan kepada yang kurang berjaya, jangan putus asa.  Teruskan usaha di sekolah menengah nanti.




No comments: