Hari Pertama Persekolahan Sesi 2012

Pelajar berhimpun di Dewan Sekolah

SKKB - 3 Jan  SK Kuala Berang memulakan sesi persekolahan pada 2012 dengan mengadakan perhimpunan pertama pada tahun ini di Dewan SK Kuala Berang tepat jam 07.30 pagi. Para pelajar kelihatan begitu teruja untuk memulakan sesi persekolahan yang baru dengan mengenakan sepersalinan pakaian serba baru.

       Guru Besar, En. Ahmad Fuad bin Zakaria

      Perhimpunan dimulakan dengan menyanyikan 3 buah lagu tema iaitu Negaraku, Selamat Sultan dan lagu Sekolah diikuti bacaan Asmaul Husna. Perhimpunan itu juga diserikan lagi dengan ucapan-ucapan dari GPK Pentadbiran, GPK Hal Ehwal Murid, GPK Kokurikulum dan kemuncaknya ucapan dari Guru Besar, En. Ahmad Fuad bin Zakaria. Antara intipati ucapan Guru Besar ialah menbina azam yang baru dan realistik, menjadikan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya dan mengekalkan kecemerlangan yang dicipta dalam UPSR.


      Lawatan dari pihak PPDHT

  Pada hari pertama persekolahan ini juga, SK Kuala Berang telah menerima kunjungan dari wakil Pejabat Pelajaran Daerah Hulu Terengganu (PPDHT), En. Rashid bin Taib yang datang memantau proses Pembelajaran dan Pengajaran (P & P) dan bertanyakan beberapa soalan kepada guru dan Unit Pentadbiran.

No comments: